آغاز به کار جشنواره ملی شعر رضوی در کرمان همه چیز درباره سریال رخنه + بازیگران و خلاصه داستان جشن روز دختر در «باغ شادونه» دانلود آهنگ و ترانه با موضوع باران + متن «میشل یو» در «بلید رانر ۲۰۴۹» شباهت عجیب رضا عطاران با صدام حسین + عکس داستان «باستان» | کتاب‌فروشی قدیمی و تأثیرگذار شهر، امسال صدساله می‌شود انتشار ۲ کتاب آموزشی جدید در حوزه موسیقی ایرانی همه فن حریف | نگاهی به مهم‌ترین نقش‌آفرینی‌های رضا عطاران به مناسبت سالروز تولدش + تصاویر حافظ افسانه‌های خراسانی | درباره حمیدرضا خزاعی به مناسبت نخستین سال روز درگذشتش صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ برنامه‌های تلویزیون در «دهه کرامت» + زمان پخش ماجرای اعتصاب کارکنان در جشنواره کن ۲۰۲۴  فیلم‌های سینمایی تلویزیون در سومین هفته اردیبهشت (۲۰ و ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش ویژه برنامه‌های رادیو در جشن میلاد حضرت‌معصومه (س) + زمان پخش «سپند امیرسلیمانی» ازدواج کرد + عکس جزئیات جدید از بازداشت متهم پرونده زهره فکور صبور در قهوه‌خانه فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد
سرخط خبرها

آیا مجموعه‌های جدید شبکه نمایش خانگی می‌توانند تنـور این مدیـوم را دوباره داغ کننـد؟ | بازگشت ستاره‌ها

  • کد خبر: ۱۸۶۰۶۱
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
آیا مجموعه‌های جدید شبکه نمایش خانگی می‌توانند تنـور این مدیـوم را دوباره داغ کننـد؟ | بازگشت ستاره‌ها
در ماه‌های اخیر تولید سریال‌ها و رئالیتی شو‌های جدیدی در شبکه نمایش خانگی آغاز شده است که به نظر می‌رسد باید در پاییز و زمستان امسال پیش روی مخاطبان قرار گیرند.

شکیبا افخمی راد | شهرآرانیوز؛ این روز‌ها شبکه نمایش خانگی از دوران اوج خود کمی فاصله گرفته است و سریال‌ها و رئالیتی شو‌های درحال پخش از این مدیوم نتوانسته اند در جذب مخاطب چندان موفق باشند، به طوری که حتی فصل دوم «زخم کاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و فصل دوم رئالیتی شو «پدرخوانده» که بسیاری منتظر انتشار آن‌ها بودند هم انتظارات را برآورده نکرده اند.

اما در ماه‌های اخیر تولید سریال‌ها و رئالیتی شو‌های جدیدی در شبکه نمایش خانگی آغاز شده است که به نظر می‌رسد باید در پاییز و زمستان امسال پیش روی مخاطبان قرار گیرند؛ مجموعه‌هایی که از حضور هنرمندان محبوب و پرطرف دار بهره گرفته اند و می‌توانند تنور شبکه نمایش خانگی را باردیگر داغ کنند. ما در گزارش پیش رو به معرفی برخی از مهم‌ترین این آثار جدید پرداخته ایم.

«گناه یک فرشته» با بازی شهاب حسینی

شهاب حسینی که بازی در دو سریال «شهرزاد» و «پوست شیر»، از آثار موفق و پربیننده شبکه نمایش خانگی، را در کارنامه دارد به زودی با مجموعه «گناه یک فرشته» راهی این مدیوم می‌شود. این اثر را حامد عنقا کارگردانی می‌کند و از دیگر بازیگران آن می‌توان به مهدی سلطانی، لادن مستوفی، پژمان بازغی، پردیس پورعابدینی، فرید سجاد حسینی، امیر آقایی و سامیه لک اشاره کرد.

عنقا در خرداد ۱۴۰۰ در گفت وگویی با خبرگزاری تسنیم اعلام کرده بود که فیلم نامه این اثر را برای پخش از تلویزیون به سیمافیلم داده است، اما به نظر می‌رسد او بعد از گذشت دو سال تصمیمش را تغییر داده است و می‌خواهد «گناه یک فرشته» را راهی شبکه نمایش خانگی کند.
عنقا همچنین در این گفتگو یادآور شده بود: «فضای این اثر بسیار نزدیک به سریال «انقلاب زیبا» ست؛ درامی پرتعلیق که بیشتر قصه‌ها و داستان هایش در فضای اجتماعی می‌گذرد.
«گناه یک فرشته» همچون «آقازاده»، اثر پیشین عنقا، قرار است از فیلیمو پخش شود.

پخش سریالی به کارگردانی نرگس آبیار

سریال نمایش خانگی «سووشون» که اقتباسی از رمان پرآوازه سیمین دانشور، نویسنده شهیر ایران، است با پایان مراحل تولید خود به زودی در جدول پخش نماوا قرار می‌گیرد. نماوا که بعد از سریال‌های «قورباغه» و «خاتون» مجموعه موفقی را پیش روی مخاطبان خود قرار نداده، امیدوار است با «سووشون» به کارگردانی نرگس آبیار بار دیگر مخاطبان را با خود همراه کند.

این مجموعه اجتماعی، تاریخی، سیاسی که در شیراز فیلم برداری شده است به نقش مردم این شهر در مقابله با استعمار می‌پردازد. طبق آخرین اخبار از این سریال، به احتمال زیاد زمان پخش آن هفته نخست آبان ۱۴۰۲ باشد. از بازیگران «سووشون» هم می‌توان به بهنوش طباطبایی، هوتن شکیبا، سام درخشانی، فرشته صدرعرفایی و میلاد کی مرام اشاره کرد.

رضا عطاران و حضور در یک سریال کمدی

رضا عطاران، بازیگر و کارگردان مشهدی که یکی از هنرمندان پرطرف دار و محبوب سینما و تلویزیون ایران محسوب می‌شود، قرار است به زودی با سریال کمدی «دفتر یادداشت» به کارگردانی کیارش اسدی زاده به شبکه نمایش خانگی بیاید؛ سریالی که پیش از انتشارش با چالش‌هایی روبه رو شده و قرار است اصلاحاتی روی آن صورت گیرد.

سعید مقیسه، رئیس ساترا، درباره مجوز پخش سریال «دفتریادداشت» با عنوان اینکه «سازندگان دفتریادداشت قول دادند که کار را اصلاح کنند»، گفته است: «سریال «دفتریادداشت» جزو مواردی بود که در طرح اولیه مشکلاتی داشت. با تیم تولید جلسه برگزار شد و آن‌ها حضور پیدا کردند. نکات اصلاحی به آن‌ها گفته شد و بنا شد اصلاحات را اعمال و مجوز سریال را دریافت کنند.» باتوجه به گذشت حدود دو ماه از این صحبت‌ها انتظار می‌رود که در صورت ایجاد نشدن چالشی جدید، «دفتریادداشت» به زودی در پلتفرم فیلم نت توزیع شود. ریما رامین فر، کاظم سیاحی، سیامک انصاری و حسن معجونی از دیگر بازیگرانی هستند که در این مجموعه به ایفای نقش می‌پردازند.

پایان دوران پدرخوانده‌ها

اولین قسمت از سریال «مادرخوانده» به نویسندگی و کارگردانی امیر پورکیان و تهیه کنندگی مهدی یاری به زودی از شبکه نمایش خانگی پخش خواهد شد. امیر پورکیان که پیش ازاین سریال نمایش خانگی «ممنوعه» را کارگردانی کرده بود در «مادرخوانده» قصه‌ای پیچیده و چندوجهی را با شیوه‌ای تازه روایت کرده است. در شعار نمادین این سریال نیز چنین آمده است:
«دوران پدرخوانده‌ها به سررسید و حالا روزگار مادرخوانده هاست.»

آناهیتا درگاهی نقش «مادرخوانده» را ایفا می‌کند و بهاره کیان افشار، پژمان بازغی، هامون سیدی و شهاب مظفری، از خوانندگان مطرح موسیقی پاپ کشور، نیز از هم بازی‌های او در این مجموعه هستند. آن طور که امیر پورکیان گفته است؛ «مخاطبان اصلی سریال مادرخوانده، جوانان زیر سی سال هستند.»

پربازیگرترین مجموعه شبکه نمایش خانگی در راه پخش

سریال «هفت» به کارگردانی کیارش اسدی زاده که بار‌ها پخشش در پلتفرم تماشاخونه به تعویق افتاده است، به نظر می‌رسد با آغاز تبلیغاتش در دیگر تولیدات این پلتفرم به زودی پیش روی مخاطبان قرار گیرد. «هفت» در ژانر اکشن اجتماعی ساخته شده و قصه یک خطی آن درباره گروهی به نام «هفت» است که برای گرفتن انتقام خون دوستشان از یک مافیای مواد مخدر دست به هر کار غیرقانونی می‌زنند.

این مجموعه که در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ تولید شده است، از آثار پر بازیگر شبکه نمایش خانگی محسوب می‌شود. رضا کیانیان، بازیگر مشهدی سینما و تلویزیون، یکی از بازیگران «هفت» است. در کنار او نیکی کریمی، بابک حمیدیان، علی مصفا، امیر جعفری و نازنین بیاتی هم به ایفای نقش می‌پردازند.

۲ سریال متفاوت در آستانه پخش

سریال جدید «مرداب» به کارگردانی برزو نیک نژاد از چهارشنبه، ۱۲ مهرماه، در پلتفرم فیلم نت عرضه خواهد شد؛ سریالی در ژانر درام معمایی که از حضور بازیگرانی، چون شهرام حقیقت دوست، پانته آ پناهی ها، حامد کمیلی، ستاره پسیانی، مجتبی پیرزاده و امیر جعفری بهره گرفته است. این سریال جایگزین مجموعه «قهوه ترک» می‌شود که به تازگی پخش آن به پایان رسیده است.

سریال «اسپینجر» به کارگردانی و تهیه کنندگی علیرضا کریم زاده نیز برای پخش در شبکه نمایش خانگی آماده می‌شود. این مجموعه «طنز فانتزی سیاسی» روایتی از صد سال آینده ایران است. علاوه بر یوسف مرادیان که نقش اصلی را بر عهده دارد، آزیتا ترکاشوند، یوسف صیادی، مهران رجبی، نیما شاهرخ شاهی و محمدرضا هدایتی هم در این مجموعه به ایفای نقش می‌پردازند.

دیگر مجموعه‌های در حال تولید

از دیگر مجموعه‌های مهمی که درحال ساخت برای توزیع در شبکه نمایش خانگی هستند، می‌توان به سریال «افعی» به کارگردانی سامان مقدم اشاره کرد.

پیمان معادی نقش اصلی این مجموعه را که در فضای کمدی ساخته می‌شود ایفا می‌کند. مصطفی کیایی که مجموعه‌های «بی گناه» و «هم گناه» را برای شبکه نمایش خانگی ساخته بود، برای ساخت سریال جدیدی به نام «نیلوفر آبی» در بهار امسال از ساترا مجوز ساخت دریافت کرده است. هنوز اطلاعات دقیقی درباره این سریال در درست نیست. مراحل تولید فصل دوم سریال کمدی «نیسان آبی» هم آغاز شده است.

البته منوچهر هادی که فصل یک این مجموعه را کارگردانی کرده بود از حضور در این فصل انصراف داده و هنرمند دیگری کارگردانی فصل دوم «نیسان آبی» را برعهده گرفته که هنوز نامش به صورت رسمی اعلام نشده است. سریال تاریخی «بهشت تبهکاران» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی با بازی علی نصیریان هم به نظر می‌رسد می‌تواند یکی از گزینه‌های پخش در پاییز و زمستان ۱۴۰۲ باشد.

«خجالت نکش۲» به کارگردانی رضا مقصودی، «عشق بی خطبه» به کارگردانی برزو نیک نژاد و «سرویس حوادث» به نویسندگی و کارگردانی فریدون جیرانی از دیگر سریال‌هایی هستند که در سه ماه اول سال ۱۴۰۲ از ساترا مجوز تولید گرفته اند.

مجموعه جدیدی از رئالیتی شو‌ها و مسابقات

با رشد شبکه نمایش خانگی بازار ساخت رئالیتی شو‌ها و مسابقات هم داغ شده و این مجموعه‌ها طرف داران خاص خود را پیدا کرده اند. به نظر می‌رسد قرار است به زودی نیز با پخش موج جدیدی از این مجموعه‌ها در شبکه نمایش خانگی روبه رو شویم.
براساس برخی اخبار غیررسمی، رئالیتی شو «هتل عمارت» به کارگردانی سیامک انصاری پاییز امسال از راه می‌رسد. در این برنامه که فضایی کمدی هم دارد شرکت کنندگان باید از مراحل سختی عبور کنند تا برنده مسابقه شوند. دیگر مسابقه‌ای که به پخش نزدیک شده «همزاد من» است.

این برنامه آیتم‌های مختلفی دارد و رقابتی میان دو گروه از چهره‌های مطرح هنری، ورزشی و سیاسی به همراه یکی از دوستان یا اعضای خانواده شان است. همچنین گفته شده یوسف تیموری اجرای مسابقه «همزاد من» را برعهده دارد. رئالیتی شو «فرار از ترس» جدیدترین برنامه پلتفرم تماشا خونه است که به زودی در جدول پخش این پلتفرم قرار می‌گیرد. هنوز اطلاعات دقیقی درباره جزئیات این برنامه منتشر نشده است، اما از آن به عنوان ترسناک‌ترین رئالیتی شو شبکه نمایش خانگی یاد می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->